Joaca de-a tehnocratii

Motiunea a trecut. Desi daca as fi pariat, as fi pariat ca va pica. Dar unde am ajuns? Nicaieri. Am ajuns intr-o ameteala politica si mai mare. Poate nemaintalnita de la mineriade incoace.

La inceput am avut de a face in Parlament cu jocul de-a atacul si jocul de-a apararea. Populism de tot felul si venit de la toate partidele.
Cei ce au votat motiunea acuzau guvernul Boc ca se face responsabil pentru cele intr-adevar peste 100.000 de firme care au dat faliment in 2009. Din cauza impozitului minim ziceau ei. Lucrurile nu stau deloc asa. Firmele acelea erau intregistrate doar in acte, neavand nici un fel de activitate nici in anii in care impozitul minim nu exista. Sau, intr-adevar, au fost si firme care au falimentat in 2009, dar din cate stiu mai orice tara din Europa se confrunta cu o asemenea situatie. Mai vedeam cu guvernul Boc se face responsabil pentru somerii aparuti in 2009. Iarasi este o declaratie pur populista. Ar putea enumera domnii care vin cu asemenea acuze macar 3 tari din UE  unde somajul sa fi scazut in 2009. Eu nu stiu nici una. Poate o fi, caci nu am stat sa verific. Dar nu prea cred.
Ori dupa asemenea minciuni populiste as mai putea eu sa cred ca intr-adevar aceste 9 luni sunt in primul rand dezastroase la capitolul cheltuieli publice? Unde am avut de-a face cu cresteri substantiale fata de 2008? Nu, nu as mai crede.

De partea celalalta a baricadei se aflau baietii presedintelui. Care gaseau singurul motiv pentru care celelalte grupuri parlamentare vor sa darame guvernul in pensiile speciale ale parlamentarilor. Iar cuvintele pe care le-am auzit cel mai des la declaratia lui Boc din Parlament au fost “pensiile parlamentarilor”. Nici aici insa nu stau chiar asa lucrurile. In primul si in primul rand, ar fi vorba despre aproximativ 400-500 de asemenea pensii(iar dintr acestia nu toti ar fi fosti senatori sau deputati). Pai domnule Boc, nu cumva in Romania avem 250.000 de astfel de pensii speciale? Dar intr-adevar, pentru omul de rand suna bine, nu? Caci toate sondajele de opinie arata ca increderea cea mai mica a cetaenilor Romaniei este in Parlament. Asa ca orice am zice de rau despre parlamentari da bine in randul oamenilor. Dar repet, ce inseamna 400 din 250.000 ? 0, 16% . Interesant procent. Dar de ce nu ati vorbit si despre pensiile celor din armata sau din politie? Pentru ca ati fi pierdut voturilor lor. Voturi de care basescu are nevoie la alegeri. O alta minciuna mare este ca, cronologic, motiunea a aparut inainte sa se vorbeasca de pensiile speciale.

 

Dupa motiune( care intr-adevar pot sa spun ca reprezinta un pas in plus pentru democratiei) a aparut joaca de-a premierii. Si de-a tehnocratii.

Intai l-am vazut pe “tehnocratul” de la Siubiu – Klaus Johhanis. Care nu este absolut tehnocrat prin meseria pe care o are, de profesor de fizica. Si nici apolitic, pentru ca este primar de cativa ani(si de cand primarul nu este plitician?)Ba mai mult, este si membru al unei grupari politice –  Forumului Democrat al Germanilor din România. A… cel mult putem sa il numim echidistant fata de partidele mari, de la centru. Tot ce se poate. Ca om, il respect pe Klaus Johannis. In Sibiu a facut treaba buna si se bucura mult de respectul si admiratia oamenilor. Dar ar fi capabil sa conduca un guvern? Intr-o situatie de criza economica, cum este cea pe care o strabatem acum? Personal nu prea cred.

Si apropos, cine sunt cei ce il doresc pe “tehnocratul” Johannis ? Sunt aceia care l-au propus si l-au votat pe avocatul Bogdan Olteanu pentru functia de viceguvernator al BNR. Adica au dus un necunoscator acolo unde, istoriceste vorbind am avut numai oameni competenti.

 

De partea cealalta il avem propus pe domnul Lucian Croitoru. Intr-adevar un tehnocrat. Un economist pentru care am toata stima, pe care il apreciez in meseria sa. Numai ca mi se ridica si mie un semn de intrebare : de ce tine basescu cu tot dinadinsul sa aibe guvernul in perioada alegerilor prezidentiale? Nu vreau sa fiu dur si sa vorbesc iresponsabil, insa am o vaga idee ca ar cam dori sa se mai repede operatiunea Autobuzul(si nu numai). Ori cine conduce guvernul beneficiaza cel mai mult de astfel de mizerii.
Altceva mi-a mai atras atentia la tehnocratii cotrocenisti. De ce s-a decis tocmai acum Traian Basescu sa nominalizeze tehnocrati? Pana acum cine i-a pus piedici in privinta asta? Caci criza nu a inceput de cand s-a votat impotriva guvernului Boc, ci inca de dinaintea formarii guvernului PD+PSD. Atunci nu am avut deloc tehnocrati. Nici de o parte, nici de alta a guvernarii, ce-i drept. In schimb am avut-o pe Elena Udrea, pe doamna Ridzi, pe domnul Berceanu, etc. Si bineinteles, in frunte cu afonul in economie – Emil Boc.

 

Deci, din ce am vazut – imi pare ca nici un partid nu constientizeaza ca joaca asta de-a minciuna , de-a scandalul si de-a tehnocratii nu avantajeaza Romania. Ba mai mult, cu cat joaca va continua mai mult, cu atat vom avea mai mult de suferit.

2 răspunsuri to “Joaca de-a tehnocratii”

  1. Ion Iliescu Says:

    Dragul meu Octa,
    in sfarsit citesc un articol oarecum coerent desi in esenta nu transmite nimic…am doar 2 precizarisi o sugestie:
    -iti dau dreptate in privinta lui Klaus, pt ca noi nu avem nevoie de un singur neamt ci de 22 milioane!
    -operatiunea Autobuzul va debuta sub atenta supraveghere a maestrului base sub numele conspirativ de „Air bus one”;)
    -inteleg ca tematica blogului e politica dar nu ar strica sa o mai alternezi si cu subiecte sociale sau culturale…fanii tai asteapta cu inima deschisa (pt autopsie) diversitate, nu diversiunile astea anti PDL!

  2. Octavian Radu Says:

    O sa incerc sa tin cont.
    Insa in general alternez politica cu economia 🙂

Lasă un răspuns

